Nusa Penida vrijdag 19 - maandag 22 mei

30 mei 2023 - Nusa Penida, Indonesië

Na 3 nachten Sanur was het tijd voor de volgende locatie: Nusa Penida, een eiland ten oosten van Bali. Na een ochtend wandeling aan het strand op weg naar de haven! De tickets voor de boot hadden we online gekocht en we werden door Gusti, onze gids en chauffeur netjes bij de terminal afgezet. We hadden echter elders moeten inchecken maar gelukkig werd dat voor ons geregeld en waren we nog op tijd! Planning was ongeveer 3 kwartier varen en Silvan viel al snel in slaap. Na een kwartier werd Lara plots paniekerig.. Ze moest plassen. En er was geen toilet aan boord. Probeer dat maar uit te leggen aan een 3 jarig meisje 🤭. Na veel afleiding met grapjes, naar buiten kijken, ik zie ik zie… een hulpvraag bij bemanning maar die spraak “no English”, een schreeuw “MAMA” en het liep langs haar benen. Meteen daarna was ze weer vrolijk 😂. Vanwege laag water moesten we bij Nusa Penida overstappen op een klein bootje en nog even wachten tot ook onze bagage aan wal was.

IMG_5733IMG_5675IMG_5674

Eenmaal aangekomen op Nusa Penida stond een chauffeur van het resort ons op te wachten met bloem slingers en reed ons naar het verblijf boven op een berg. Na heel wat steile hellingen en haarspeldbochten kwamen we aan, wat een fantastische plek en wat een uitzicht! Het was een kleinschalig resort met ca 10 huisjes, volledig gemaakt van Bamboo materialen. De badkamer was tegelijkertijd onze achtertuin. Een hele mooie ervaring, omgeven door allerlei soorten dieren, inclusief een bezoekje van een rat op de omheining de eerste dag!

IMG_5679IMG_5681IMG_5729

In totaal verbleven we 3 nachten op Nusa Penida. De eerste volledige dag werden we afgezet bij een strandtent, en vervolgens hebben we flinke stukken gewandeld ter hoogte van de noordkust. De wegen vielen erg tegen en waren smal. Niet ideaal voor ontspannen wandelen met een kinderwagen. De tweede dag zijn we op ons resort gebleven en hebben we genoten van de rust, service en het zwembad.

IMG_5677IMG_5726IMG_5721a3601a2a-987b-4081-ae16-6e9e877289b3

Het eiland heeft enkele prachtige plekken, maar wel verspreid en hoewel het eiland niet groot is, zijn de reisafstanden wel behoorlijk lang door het beperkt aantal wegen en matige infrastructuur. Verder is het contrast groot tussen de hippe strandtenten en enkele verloederde gebouwen. Maar we hebben genoten boven op “de berg” 😍.

IMG_5713IMG_5715IMG_5682

IMG_5684